Dies Natalis: Night at the Museum

Location Campus Ledeganck
Start date Thu 19 Mar 2020 22:00
End date Fri 20 Mar 2020 05:00

In 2020 wordt de UGent 203 jaar oud! De verjaardag van onze Alma Mater mag uiteraard niet zonder het nodige feestgedruis aan ons voorbijgaan!

De UGent en het FaculteitenKonvent slaan wederom de handen in elkaar en organiseren ter gelegenheid van Dies Natalis en de opening van het Gents Universiteitsmuseum (GUM) een gezellige lounge en een weergaloze fuif in de Ledeganck. Schrijf donderdag 19 maart dus vliegensvlug in jouw agenda!

We starten de feestelijkheden met een gezellige lounge in het peristilium van de Ledeganck. Hier kan er van 15u tot 21u samen getoost worden op de opening van het nieuw Gents Universiteitsmuseum. Tevens zal er de mogelijkheid zijn om deel te nemen aan één van de rondleidingen in het museum. Aangezien het museum zijn deuren pas opent op zaterdag 21 maart is dit dus een unieke kans om de collectie als eerste te bewonderen! Het GUM wordt een museum over wetenschap, onderzoek en kritisch denken, waar de bezoeker kan ontdekken dat wetenschap het resultaat is van vallen en opstaan, twijfel en verbeelding. Wil je alvast wat meer info over het GUM, neem dan een kijkje op www.gum.gent.

Hopelijk ben je niet te moe na het vertoeven in onze gezellige lounge, want om 22u openen we de deuren van de foyer voor een heuse fuif. Verschillende gerenommeerde Gentse studenten zullen jullie gedurende de volledige nacht voorzien van de beste platen. Altijd al eens willen feesten in de Ledeganck? Dit is je kans!

Website https://www.facebook.com/events/592859631271303/
Contact e-mail event@fkgent.be

Ticket

No tickets available at the moment!